Foto: fiaformulae.com media

Formule E startuje v Hong Kongu

Již zítra se dočkáme prvního klání dvacítky jezdců z deseti týmů šampionátu Formule E a letos naposledy s čtyřicítkou vozů.

Do Hong Kongu letos dorazí hned několik jezdeckých nováčků. Monacké Venturi doplní úspěšný závodník DTM Eduardo Mortara. Americký tým Dragon Jaye Penskeho pokračuje s Jéromem d’Ambrosiem, ale po jeho boku se objeví též zkušený závodník ze série WEC Neel Jani. Nelson Piquet jr. se přestěhoval do Jaguaru, kde nahradil Carrolla. Jeho místo v čínském týmu zaplnil Ital Luca Filippi. Další těžký kalibr, který posílí věhlas šampionátu je další závodník z WEC André Lotterer, který bude jezdit za Techeetach vedle Jean-Erica Vergne. Posledním nováčkem bude Japonec Kamui Kobayashi, který krátce před startem sezóny obsadil sedačku, kterou měl obsadit jiný nováček Tom Blomqvist.

Letos se v kalendáři dočkáme zajímavých nových lokalit. Poprvé se pojede v chilském Santiagu. Pro evropského fanouška, ale bude mnohem zajímavější, že se na jaře pojede v Římě a v červnu také ve švýcarském Curychu. Pro českého fanouška bude opět nejdostupnější  německý Berlín, kde se opět pojede na starém letišti v Tempelhof. Paříž jako osvědčená akce bude již po třetí hostit také jednu ePrix. Letos chybí Monako, které hostí Grand Prix historických formulí, příští rok by se opět mělo v ulicích knížectví jet, protože tyto dvě akce se střídají.

Nico Prost se svým týmem při inspekci okruhu v Hong Kongu - foto: fiaformulae.com media

A kdo bude letos favorit? Do pozice favorita pasuje paddock Audi. To už pro letošek definitivně vstupuje do FE jako tovární tým a posílilo vývojový i testovací tým. Renault naopak soustředí síly do Formule 1, kde chce opět získat úspěch. Tým čeká poslední sezóna, pak ho převezme koncernový Nissan. Další krok vpřed se dá očekávat od indické Mahindry, která v loňské sezóně dokázala občas vyfouknout vítězství Renaultu i Audi. Zajímavé bude sledovat Jaguar, který sám přiznal, že vstup do série si v loňské představoval příliš hladce. Teď se ale chlubí lepší organizovaností a navíc do týmu získali Piqueta.

Letos naposledy uvidíme výměny vozů, tedy týmy budou vozit každý čtyři vozy pro dva jezdce. Letos totiž naposledy bude použit unifikovaný akumulátor. Od páté (příští) sezóny bude moct dle pravidel každý tým použít vlastní řešení a kritizovaná výměna vozů už nebude potřeba. To láká pochopitelně automobilky, které se právě kvůli tomu od FE distancovaly.

Sledujte s námi již čtvrtou sezónu této stále populárnější série. Sledovat jí můžete na českém kanále Eurosportu, nebo také na našem webu a FB stránce. I v této sezóně pro vás chystáme autorský materiál přímo z míst dění.

Foto: fiaformulae.com media

Kategorie:

Podobné články

Foto: autodrom-most.cz

Do Mostu přijede i obhájce loňského titulu série FIA Masters F1

TEXT Červnový víkend věnovaný historickým závodním vozů v Mostě navštíví šampion loňského ročníku s vozem Shadow DN5. ...více

20.01.2018 - 19:30,
foto: BMW Group - press

BMW v ČR postaví výzkumné centrum

TEXT Nedaleko Sokolova má vzniknout vývojový areál automobilky BMW, která zde chce testovat a vyvíjet průlomové technologie v oblastech elektrifikace, digitalizace, asistenční systémy a autonomního řízení vozů. ...více

16.01.2018 - 12:00,

Formule E našla titulárního sponzora ABB

TEXT První čistě elektrická platforma závodění si zapisuje další milník do své krátké historie. Navázala partnerství s ABB a jméno se nyní začalo objevovat před názvem šampionátu. ...více

15.01.2018 - 12:00,

Rosenqvist zvítězil v Marrákeši

TEXT + VIDEO Formule E má za sebou třetí závod čtvrté sezóny ve své krátké historii. Již po druhé jsme se podívali do severoafrické Marrákeše v Maroku. ...více

14.01.2018 - 17:16,

Doprodej Ferrari, Lotus, Schumacher

TEXT + FOTO Kdo dřív přijde, ten dřív bere. ...více

05.12.2017 - 18:48,

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti SPAMU a robotům.
Vyplňte prosím prázné pole.