zdroj Jiří Pohlídal (2017)

Micru už Krtek roztrhal, tak je tady nová výzva

TEXT Krok za krokem.

Jiří Pohlídal mladší brázdí tratě českých rally a autoslalomů s Nissanem Micra, se kterým před mnoha lety začínal závodit Jaromír Tarabus. Modré autíčko s krtkem na dveřích (podle Jirkovy přezdívky) zažilo velké chvíle na konci srpna, kdy na rozdíl od mnoha mladších kolegů dojelo až do cíle Barum rally. Zároveň se ale potvrdilo, že zvyšující se nasazení mladého pilota a stárnoucí vůz už moc nejdou dohromady. Přišel tedy čas na změnu závodní techniky.

Před rokem jste na Barumce startovali v rámci Star rally, letos už v hlavním poli. Byl to moc velký rozdíl?

Při loňských Legendách jsme měli na městské erzetě v půlce prvního kola žlutou vlajku a po druhém kole nás vyhnali. Byla tam sice nějaká atmosféra, ale neměřil se čas, a bylo to celkem o ničem. Zato letos to byla úplná paráda. Snad ještě lepší atmosféra, navíc závodíš a porovnáváš časy s velkými závodníky… to je úplně nepopsatelné. Stálo to strašně moc energie, bylo to moc náročné fyzicky i psychicky, bylo to náročné i pro auto, ale my jsme si to maximálně užili. Výborná soutěž, úplně nejlepší, co se v Česku dá jet.

Barumku jste hned napoprvé dojeli do cíle, ale jednoduché to určitě nebylo.

Ve skupině jsme měli pět posádek, postupně ale odpadaly, až jsme tam zůstali jenom my. Závodili jsme hlavně na městské a na části sobotních erzet. Po prvním Majáku jsme totiž utrhli zadní nápravu, a celou neděli jsme jeli na blinkry. Ale chtěli jsme dojet do cíle, a to se nám povedlo.

Jak se na micře trhá zadní náprava?

Vůbec netuším! Vypadá, jak kdyby ji někdo rozřezal. Utrhlo se to ve sváru, a na druhé straně to vypadá jako rovný řez. Ale není to první věc, která se nám začala na autě dít. Trhala se nám celá karosérie. V servisu se vždycky část zavařila, v dalším servisu se to zavařilo o kousek vedle a tak pořád dokola.

Trháš auto, a tak je na čase pořídit novější. Co ale bude dál s microu?

Musíme ji hodně poopravovat. Chci přemluvit taťku, ať s ní jede Mikuláše, snad ho zlomím. Jinak budou s microu jezdit mé sestry slalomy. Jedna má deset let, druhá osm, takže se blíží to správné období, kdy by mohly začít.

No, a konečně, co ta nová závodní technika?

Na Rally Vsetín se chystáme startovat s půjčeným autem ze Slovenska. Jedná se o enkový dvoulitr Renault Clio Sport. Pojedu zase s Laďou Machoněm. Už máme za sebou drobný test a teď se těšíme na nový polep. Samozřejmě i s krtkem, bez toho by to nešlo.

Tvé závodění podporuje tátova firma MONTAGE24, a vaše společná SRS. Pod značkou SRS stavíte unikátní rally simulátory. Na čem aktuálně pracujete?

Zrovna jsme do lakovny odvezli simulátor Hundai i20 WRC. Rozpracovaný máme Fiat 131 Abarth a čerstvě jsme na dílnu přivezli MG Metro 6R4. To už je celkem veterán, třeba z podlahy tam moc nezbylo, budeme to muset dát znovu dohromady. Tátovi bych chtěl za všechno moc poděkovat.

Další rally simulátor vznikne z vozu Fiat Abarth 131.

Rally simulátor Hyundai i20 WRC na cestě do lakovny.

Kategorie:

Podobné články

vizualizace Zlatý volant (2017)

Zlatý volant zcela jinak

TEXT Poprvé se do hlasování má zapojit i veřejnost. ...více

11.12.2017 - 19:21,

Josef Šusta - sezóna 2017

VIDEO Vzestupy a pády, vítězství i propadáky. Dvanáct závodů Josefa Šusty v mistrovství Evropy a Zóně střední Evropy v rallycrossu 2017. A také třeba dvoje testování s Tonim Gardemeisterem. ...více

09.12.2017 - 19:59,
foto Petr Skřivánek (2017)

Mareš je dobrá reklama na Peugeot Total Rally Cup

TEXT + FOTO První ročník poháru je za námi, a druhý před námi. ...více

27.11.2017 - 14:09,
foto Petr Skřivánek (2017)

Při Setkání mistrů se na zimu nehraje

FOTO Třetí fotogalerie ze Setkání mistrů. ...více

26.11.2017 - 19:27,
foto Karel Stibůrek (2017)

Setkání automobilových mistrů 2017

FOTO Fotogalerie z Autodromu Sosnová. ...více

22.11.2017 - 17:34,

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti SPAMU a robotům.
Vyplňte prosím prázné pole.