SPH League – boje na virtuálních tratích pokračují

TEXT + FOTO + VIDEO Reportáž ze závodů v Brands Hatch a Misana

Magazín MS Revue se stal před nedávnem mediálním partnerem SPH League, jednoho z největších serverů v ČR, který se zabývá pořádáním virtuálních závodů. Šampionát Virtual GT3, který právě SPH League organizuje, má za sebou 3. a 4. podnik – závody na okruzích Brands Hatch a Misano. Z těchto dvou závodů přinášíme dnes souhrnnou reportáž.

Virtual GT3: Závod v Brands Hatch

V neděli 15. 4. večer si dali piloti dostaveníčko na virtuální podobě okruhu Brands Hatch. Tato dráha ležící jihovýchodně od Londýna je přímo prodchnutá tradicemi britského motosportu. Vždyť první závod se na tomto místě jel už v roce 1926, ještě ovšem na travnaté dráze. Mezi roky 1964 – 1986 hostil okruh Brands Hatch dokonce britskou Grand Prix Formule 1. Je až neuvěřitelné, jak na tomto velice náročném okruhu, který je dnes považovaný za vhodný nejspíš tak pro kategorii cestovních vozů, dokázali kdysi krotit svoje těžko ovladatelné monoposty jezdci v šedesátých letech, nebo přemotorované turbo - bestie s výkonem 800 koní v letech osmdesátých.

Kvalifikace a kvalifikační závod

Při neúčasti jedničky týmu Gentleman Racing Marka Studničky a trestu Vojty Polesného (zákaz kvalifikace z důvodu přešlapů v kvalifikaci z minulého závodu), vyhrál pětiminutovou kvalifikaci na dvě měřená kola Rus Artyom Aslamazyan (jezdící za tým DART na voze McLaren 650S), druhý dojel Aleš Kašpárek (New Racing Generation - Corvette C7) a třetí Marek Prokeš (CORE Team – Bentley Continental).

V tomto pořadí vyrazili tedy piloti do půlhodinového tzv. kvalifikačního závodu. Hned po startu se dostal Marek Prokeš na druhé místo před Aleše Kašpárka a Michal Šoltés (TBC Racing)na čtvrté místo před Aleše Plevu (CORE Team). Vojta Polesný, který kvůli již zmíněnému trestu startoval z chvostu startovního pole, se statečně prokousával dopředu. Bohužel 12 minut před koncem došlo při jednom z předjížděcích manévrů ke kontaktu a k havárii, po které Vojta musel ze závodu odstoupit. Konečné pořadí kvalifikačního závodu tedy bylo: 1. Aslamazyan, 2. Prokeš, 3. Kašpárek a 4. Pleva, který se dvě zatáčky před cílem dostal před Tomáše Valčíka (GeRaC).

Hlavní závod

Každá závodní událost v šampionátu VGT3 vrcholí tzv. hlavním závodem, který je vypsaný na 60 minut a startuje se do něj přesně v tom pořadí, v jakém piloti dojeli v závodu kvalifikačním. Bodový příděl v něm je samozřejmě znatelně větší, než v půlhodinovém kvalifikačním závodu. V Brands Hatch se tentokrát míchaly karty bezprostředně po startu. Nejdřív se okamžitě po ostrém startu dostal Prokeš před Aslamazyana. Ještě důležitější děj se ale odehrál těsně za nimi. Došlo k hromadné havárii, po které odstoupil Aleš Pleva, Ladislav Zvonek a František Karas, a na okruhu zavlály žluté vlajky. Po konci „žluté fáze“ závodu a jeho restaru se ustálilo pořadí Prokeš, Aslamazyan , Valčík, Šoltés a Chocholouš (Smog Racing). Nádherná a dechberoucí bitva se v první polovině závodu rozhořela především o 5. - 8. místo mezi Lukášem Chocholoušem, Františkem Krečmerem (TBC Racing), Tomem Kubíkem a v pozdější fázi i Vojtou Polesným, který se znovu prokousával startovním polem dopředu. Po dvaceti minutách udělal dosavadní leader závodu Marek Prokeš malou chybu a Artyom Aslamazyan převzal vedení. Zhruba dvacet minut před koncem ale přišlo něco, co nikdo nečekal. Nad Brands Hatch se přehnala krátká přeprška, která způsobila zmatek. Lépe zvládl zastávku v boxech Marek Prokeš, který díky tomu znovu převzal otěže závodu do svých rukou. Stejně tak Vojta Polesný se dostal v boxech před T. Valčíka, Aslamazyan se dokonce stal na vjezdu do boxové uličky obětí malého incidentu. Konec tohoto závodu byl na deštěm zkrápěné trati pro piloty velice náročný, ještě dvakrát musela být vyhlášena tzv. Full Course Yellow fáze, ale na pořadí jezdců už se nic dramaticky neměnilo. Vyhrál tedy Marek Prokeš, který se tak dostal do vedení i v celkové klasifikaci šampionátu, před Artyomem Aslamazyanem, až na třetí místo nakonec vyšplhal Vojta Polesný, čtvrtý skončil Michal Šoltés a pátý nakonec Tomáš Valčík.

Stream ze závodu v Brands Hatch:

Virtual GT3: Závod v Misanu

Italský okruh v Misanu, který leží nedaleko známého letoviska Rimini a nese jméno po tragicky zesnulém motocyklovém závodníkovi Marcu Simoncellim, byl pro některé virtuální piloty terra incognita – země neznámá. Skutečně, tento okruh není v závodních simulacích ani zdaleka tak frekventovaný, jako ostatní okruhy v šampionátu VGT3. Protože je ale závod v Misanu i součástí reálné předlohy našeho šampionátu (Blancpain GT Series), byl nakonec zařazen i do programu VGT3. Čtvrtý závod této série se na něm tedy uskutečnil 1.5.

Kvalifikace a kvalifikační závod

Kvalifikaci vyhrál Marek Prokeš díky velmi dobrému druhému měřenému kolu před Vojtou Polesným, a Alešem Kašpárkem. Po absenci v Brands Hatch se do šampionátu vrátil Marek Studnička (v kvalifikaci 5. místo), naopak čtvrtý muž celkového pořadí Roman Přikryl se bohužel kvůli problémům technického rázu závodu v Misanu nemohl zúčastnit. Artyom Aslamazyan, který tolik zářil v Brands Hatch, do kvalifikace nenastoupil a začínal tedy kvalifikační závod zezadu celého startovního pole.

Do kvalifikačního závodu tedy vyrazil z pole position Marek Prokeš, ale dlouho se z vedení neradoval. Hned ve druhém kole se po chybě totiž propadl až na 15. místo. Na čele se ustálilo pořadí Polesný, Studnička, Kašpárek, Pleva. Výborně jeli tento závod oba závodníci New Racing Generation týmu – Aleš Kašpárek a Roman Fusatý. Kašpárek dokonce zle dotíral na Studničku, ale šest minut před koncem přišla chyba na brzdách a propad na 5. místo za týmového kolegu Romana Fusatého. Za zmínku stojí výkon Marka Prokeše, který se po chybě dokázal vrátit na konečné 7. místo, což se ukázalo později klíčové pro hlavní závod. A pak ještě spanilá jízda Artyoma Aslamazyana, který z posledního místa na startu skončil na konečném výborném 8. místě, na které dosáhl po dramatickém souboji s Michalem Šoltésem v posledních zatáčkách. Pořadí kvalifikačního závodu tedy bylo: 1. Polesný, 2. Studnička, 3. Pleva, 4. Fusatý, 5. Kašpárek.

Hlavní závod

Start hlavního závodu proběhl relativně klidně, jen Roman Fusatý se během prvních kol propadl na 7. místo. Vojta Polesný si musel po několika kolech zajet do boxů odpykat trest 20 vteřin Stop and Go za incident z předešlého závodu a tak se na první pozici usadil Marek Studnička těsně před Alešem Plevou. Ve 23. minutě zaznamenala meteo stanice u okruhu déšť a tak nám začalo pršet i v našem virtuálním závodu. Déšť tak zasáhl i do čtvrtého závodu VGT3 v řadě, což už samo o sobě je dost kuriózní náhoda. Tentokrát to bylo díky předpovědi počasí dost očekávané, takže piloti zvládli hromadné zastávky v boxech s přehledem. Ono to není tak úplně samozřejmé, protože každý tým má jen jedno boxové stání a piloti se tedy musí bleskově domluvit a zorganizovat zajetí do pitu tak, aby nemuseli na odbavení v boxu čekat. Jediný, kdo na zastávce v boxech trochu prodělal, byl Aleš Pleva, který se propadl na třetí místo za týmového kolegu Marka Prokeše. A Marku Prokešovi jako by s přibývající vlhkostí trati narostla křídla a po dalších dvou kolech si vyšlápl i na Marka Studničku a dostal se do vedení, které už do konce závodu nepustil. Smutný konec měla stíhací jízda Vojty Polesného, který po odpykání trestu znovu útočil na vysoké příčky, ale dvě minuty před koncem závodu po nešťastném výletu na retardéry svůj McLaren rozbil a musel odstoupit. Za Markem Prokešem skončil na druhém místě Marek Studnička, třetí dojel Aleš Pleva.

Vše, co se dělo v tomto zajímavém závodu, můžete vidět v tomto streamu:

Šampionát VGT3 vstupuje do své závěrečné fáze a čekají nás dva poslední závody – 13.5. německý Nurburgring a 27.5. belgický Zolder. Z obou těchto závodů budeme vysílat živé streamové přenosy po deváté hodině večerní. Veškeré informace o přenosech i o celém VGT3 šampionátu najdete na stránkách http://www.sphleague.cz, nebo na facebookovém profilu SPH League.

Podobné články

Mortara a Paffett vítězi na Lausitzringu

FOTO + VIDEO Německý šampionát cestovních vozů se tentokrát podíval na již tradiční okruh. ...více

20.05.2018 - 16:20,
foto Rostislav Recman (2018)

Histo Cup v Brně 2018

FOTO Historické vozy na Masarykově okruhu ...více

10.05.2018 - 15:11,

Bitva hned na začátku

TEXT + VIDEO Úvodní dva závody na Hockenheimu odstartovaly novou sezónu DTM. ...více

08.05.2018 - 13:01,
Foto: facebook.com/mattiasekstrom.racing

Ekki se loučí s DTM

Mattias Ekström v Hockenheimu zažije derniéru závodění v DTM. ...více

02.05.2018 - 18:53,
foto Petr Frýba (2018)

Nedělní Octavia cup živě na YouTube

TEXT Sledujte Octavia cup online ...více

28.04.2018 - 22:14,

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti SPAMU a robotům.
Vyplňte prosím prázné pole.