foto Pavel Šimek (2018)

Charouzova juniorka Ferrari F1

FOTO + TEXT Na slovíčko s Antonínem Charouzem o jeho týmu ve Formuli 2.

V letošní sezóně FIA Formule 2 se objevil český tým Charouz Racing Systems, který loni vyhrál Světovou sérii formule V8 3.5 s Pietrem Fittipaldim. Série pak zanikla a tým se takříkajíc přesunul do F2. Od počátku se novému týmu mezi etablovanými rivaly poměrně daří. S majitelem týmu Antonínem Charouzem jsem hodil kus řeči při tiskové konferenci 6. 6. v Praga Aréně.

Pavel Šimek: „Kdy vznikl nápad přesunout tým ze Světové série formule V8 3.5 (bývalá WS Renault 3.5) do té Formule 2?“
Antonín Charouz: „To takhle není, ona Formule 3.5 skončila, my jsme jí vyhráli a dostali jsme licenci na tuhle sérii.

PŠ: „Co se tedy z toho pohledu největší změna? Jistě se toho dost změnilo.“
ACh: „No tak úplně všechno. Nové auto, které jsme dali za devět dní dohromady z beden součástek. Hned jsme jeli na testy a je to úplně jiná úroveň všeho a samozřejmě tím, že jsme byli noví, tak všichni na nás koukali a báli jsme se, protože to nebylo jednoduché.“

PŠ: „Takže se dá říct, že jste využili změn ohledně nového vozu? Je to tak?“
ACh: „No využili… My jsme dostali licenci na F2 o kterou bojovalo strašně moc lidí a tím, že to bylo nové auto, tak to bylo negativní i pozitivní, protože když byste vstupoval jako do rozjeté sezóny v tom cyklu tří až pěti let, tak někde musíte koupit staré auto, staré vybavení. Jenže teď si museli všichni koupit nové, takže my jsme za to nemuseli nic platit. Normálně jenom ta licence na F2 stojí 2 miliony euro a tu jsme my dostali.“

PŠ: „Tím tedy byl mezi vámi smazaný ten rozdíl, že soupeři už by s tou technikou uměli a vy ne?“
ACh: „Částečně ano. Oni mají samozřejmě zkušenosti z těch okruhů, hlavně s pneumatikami a tak. Takže nebylo to úplně jednoduché. Navíc my máme v týmu devatenáct národností.“

PŠ: „Kdo vám vlastně staví ten vůz a dodává jednotlivé části?“
ACh: „To všechno je od dodavatele a všichni mají vše stejné. Není žádný díl, který bychom mohli použít a ostatní ne. Všechno je povinné. Vše je unifikované a ten rozdíl dělají lidé, zkušenosti se řízením, načasování, timing, závodní management a tak.“

PŠ: „Máte uzavřené partnerství s Ferrari, objevuje se na vašem voze. Jakým způsobem probíhá ta spolupráce?“
ACh: „S Ferrari máme podepsanou smlouvu, že jezdce si vybírá Ferrari, my pro ně závodíme a oni nám za to platí. Spolupracujeme intenzivně, můžeme chodit do jejich stáje F1, konzultovat s nimi. Vždy používáme při závodě jejich boxy. Můžeme tedy i své hosty pozvat do Ferrari.“

PŠ: „Jak jste spokojení s dosavadními výsledky v šampionátu?“
ACh: „Nejsme spokojení. Ono to zní špatně. Vyhráli jsme v Monaku, ale kdyby vše fungovalo, tak jsme mohli být v každém závodě s oběma jezdci do pátého místa. Kdybychom neměli smůlu, ale to k tomu patří, to není výmluva. Náš jezdec Louis Delétraz neměl do závodu v Monaku bod. I přestože jezdil třetí až pátý, ale vždy se něco stalo.“

PŠ: „Takže po Monaku jste asi hodně oslavovali?“
ACh: „No oslava, my moc neoslavujeme, ale byli jsme hrozně šťastní.“

PŠ: „Jaké jsou cíle pro zbytek sezóny?“
ACh: „Chtěli bychom, aby oba jezdci byli v konečném pořadí do první desítky a tým do třetího místa, ale to není moc reálné, tak alespoň do pátého.“

Kategorie:

Podobné články

GP3 na Red Bull Ringu: Začátek Ilottovy nadvlády?

TEXT + FOTO Šampionát GP3 má za sebou již tři závodní víkendy sezony. A ač piloti stáje ART stále vyhrávají závody i vévodí šampionátu, zbytek startovního pole jim je letos mnohem blíže, což činí i samotné závody mnohem zajímavější...  ...více

05.07.2018 - 19:29,
foto Čestmír Doubrava (2018)

The Most Historic Grand Prix 2018

FOTO + TEXT Historické formule, gétéčka i cestovní vozy ...více

29.06.2018 - 15:15,

Charouz Racing System uspěl i ve Francii

TEXT Jezdci F2 Ital Fuoco a Švýcar Delétraz nám poskytli rozhovor. ...více

28.06.2018 - 20:20,

Most Historic Grand Prix

FOTO + TEXT Autodrom Most o víkendu přilákal nadšence veteránů. ...více

24.06.2018 - 11:35,

Fittipaldi otestoval vůz FE v Curychu!

FOTO Dvojnásobný mistr světa ze sedmdesátých let prohnal demonstrační vůz formule e. ...více

12.06.2018 - 14:00,

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti SPAMU a robotům.
Vyplňte prosím prázné pole.