foto Alessio Corradini (2018)

AER 2018 - Tomeček v deváté etapě

TEXT + FOTO Nejtěžší nemusí být nejdelší.

Nejvíc písku, nejvíc dun, nejkrásnější scenérie, mauritánský přírodní úkaz zvaný Oko Afriky. Devátá etapa patřila k tomu nejlepšímu, co lze v současném dakarském závodění zažít. Je jasné, že tohle přesně sedělo Tomáši Tomečkovi a jeho stoprocentní Tatře.

Devátá etapa Africa Eco Race 2018: Amodjar - Amodjar, 11. ledna 2018
Celková délka: 488 km
Přejezd: Amodjar - Chinguetti 74 km
Etapa: Chinguetti - Chinguetti 340 km
Přejezd: Chinguetti - Amodjar 74 km

Nejtěžší nemusí být nejdelší

Titulek odpovídá větě, kterou opakovaně použili pořadatelé při večerním brífinku před devátou etapou. Druhá okruhová zkouška Africa Eco Race 2018 opravdu nebyla nejdelší, do paměti závodníků se zapsala svou obtížností. “Dneska to bylo opravdu maso,” ulevil si v cíli druhý Tomáš Tomeček. “Moje Tatra měla misty spotřebu sto na sto, nebo ještě víc. Ale byla to opravdu nejkrásnější etapa. Moc jsem si to užil a jsem šťastný jako blecha,” dodává jedním dechem.

Písek a jen písek po celých 340 měřených kilometrů, z toho přes sto kilometrů v dunových polích. Sběrné Tatry balai budou mít opět práci přes celou noc, aby posbíraly na dvě desítky závodníků roztroušených po trati. Lopaty jsou v takových podmínkách zásadním prvkem vybavení. Má je také Tomeček… ale nepoužívá je. “Mám Tatru, takže nepotřebuji kopat. Letos jsem z kabiny ještě ani jednou nevylezl,” směje se český pilot, a přidává čerstvý zážitek. “Dnes jsem startoval až jako pátý. Nejdřív jsem předjel Elfrinka, pak jsem dojel Van de Laara a Kovacse. Takhle jsme vjeli do dun. Nechtěl jsem jít před ně, jenže nejdřív se zahrabal žlutý DAF, pak i Scania. Já měl dobře podhuštěná kola, tak jsem to zkusil dát vedle Van de Laara do takového měkkého písku. Vyšlo to, a pak už jsem je neviděl,” popisuje vítěznou strategii.

Do cíle přijela oranžová Tatra necelou hodinu po de Rooyově Ivecu. Nizozemec jednou zapadl, ale jinak v této etapě doslova letěl. Zajel druhý nejrychlejší čas za Vasiljevem na Mini, který i přes dva defekty částečně dohnal ztrátu z předchozí etapy, a přiblížil se k pódiu smíšeného pořadí automobilů a kamionů. Zatím třetí Thomasse na něj dnes ztratil přibližně 50 minut, a jeho náskok se ztenčil na pouhých 17 minut. Tomeček v tomto hodnocení poskočil na desátou příčku.

Etapový triumf v kategorii moto si připsal Ullevalseter. Škoda, že každý druhý den mu stávkuje jeho KTM, jinak by se dozajista pral o své třetí celkové africké vítězství. Do cíle dorazili i Martin Benko a Ján Zaťko. Jejich Slovakia Rally Team mezitím musel řešit nepříjemný problem. Na značkové čerpací stanici nabrali do asistenčního Iveca naftu smísenou s vodou. Celých 80 litrů pak muselo z nádrže ven, aby nedošlo k maléru. V chudobné Mauritánii se takové věci prostě stávají.

Páteční 10. etapa bude předposlední závodní, a vlastně poslední opravdu hodně těžká. Závodníci si opět do syta užijí dunových polí, a dohromady 408 měřených kilometrů jen a jen v písku.

V pozadí úspěchů týmu Promet/Czechoslovak Group Tomáše Tomečka stojí řada partnerů. Hlavními sponzory jsou pro letošní sezonu opět společnosti Promet Group a Czechoslovak Group. Tým podporují také společnosti Tatra Trucks, Tawesco, Mann Hummel, Federal Mogul a další.

Mediálně Tomáše Tomečka podporuje redakce Motorsport revue. Více informací najdete na stránkách www.africarace.com, www.tomastomecek.cz, www.msrevue.cz a příslušných sociálních sítích.

Výsledky 9. etapy (340 km):
Moto: 1. Ullevalseter (KTM) 4:25:14, 2. Agazzi (Honda) +13:36, 3. Anjos Oliveira +16:44,… 10. Benko +50:46, 16. Zaťko (vš. KTM) +1:21:16.
Auta: 1. Vasiljev (Mini) 4:00:47, 2. Serradori (LCR30) +17:48, 3. Gomez (Optimus) +18:33.
Kamiony: 1. De Rooy (Iveco) 4:18:13, 2. Tomeček (Tatra) +56:51, 3. Kovacs (Scania) +1:03:44, 4. Van de Laar (Daf) +1:08:13, 5. Govaere (Man) +2:34:00, 6. Hoondert (Daf) +3:03:58, 7. Essers (Man) +3:13:16, 8. Pattono (Iveco) +3:41:47, 9. Van Velsen (Ginaf) +3:58:30, 10. Elfrink (Mercedes) +4:11:47.

Výsledky po 9. etapě:
Moto: 1. Ceci 39:01:25, 2. Anjos Oliveira +50:39, 3. Benko +4:33:37,... 10. Zaťko +9:06:42.
Auta: 1. Serradori 32:33:23, 2. Vasiljev +48:02, 3. Thomasse +2:37:03.
Kamiony: 1. De Rooy 35:57:59, 2. Tomeček +4:57:10, 3. Kovacs +6:00:42, 4. Van De Laar +6:52:45, 5. Essers +10:57:01, 6. Van Velsen +13:49:49, 7. Govaere +14:47:00, 8. Elfrink +15:32:25, 9. Pattono +20:15:23, 10. Hoondert +29:43:59.

LIVE TRACKING: původní odkaz již nefunguje, nyní je potřeba postupovat podle tohoto návodu: http://www.africarace.com/en/news/tracking-live-159.html
IRITRACK http://vulcain.iritrack.net/tdcom/posi/AER2018/web/index.php/display/index/etape/9/
VÝSLEDKY: http://2018.africarace-live.com/fichiers/classement.php?etape=9&secteur=...

-------------------------------
Africa Eco Race 2018, Monako – Dakar
Dohromady 6107 km, z toho 4006 km jsou závodní etapy.
První etapa 2. ledna, poslední etapa 14. ledna, celkem 12 etap a jeden volný den.
Prvních pět etap v Maroku, volný den (Dakhla), šest etap v Mauretánii, závěrečná etapa v Senegalu.

Podobné články

RC TRUCK RALLY: Africa Eco Race 2018 - report

VIDEO Parádní bitvy, technické průjezdy, rychlé pasáže, crashe. Finále seriálu RC Truck Rally 2018 obstaral závod Africa Eco Race, a my vám z této skvělé akce přinášíme reportáž včetně rozhovorů s ředitelem RC Truck Rally a jeho čerstvým vítězem. ...více

17.10.2018 - 21:39,
zdroj ČT1 (2018)

Tomeček v pořadu Gejzír na ČT1

TEXT Povídání, záběry z trati i z Tomášovy dílny. ...více

11.10.2018 - 23:41,

RC TRUCK RALLY Semín 2018 - Africa Eco Race

VIDEO Jediné RC závody dakarských kamionů na světě! // World unique RC Dakar truck racing!  Africa Eco Race, Autokemp Semín 2018: Kamaz, Tatra, Scania, Iveco, Renault, Man, Ginaf. ...více

10.10.2018 - 23:21,

Přes 8 milionů přehrání!

VIDEO Nejúspěšnější video z produkce Motorsport revue ...více

09.10.2018 - 19:06,
foto Pavel Herm (2018)

RC Truck Rally jde do finále

TEXT + FOTO + VIDEO Přijďte se podívat na RC Africa Eco Race. ...více

21.09.2018 - 00:12,

Komentáře

Opravoval přeci nějakou rouru kolem turba. :)  Takže Tomeček zatím stoprocentní, Tatra zase tak dokonalá není. Je to celkem útěcha, oproti těm bugynám poslepovaných z různých dílů od několika výrobců tvořících konečný vůz s názvem Tatra, které se účastní letošního Dakaru. 

Jinak Tomeček má ztrátu na vedoucího velikou, náskok na třetího solidní, takže těď to chce pevné nervy, bystrý rozum a dovést to do cíle pokud možno na druhém místě. Držím palce.

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti SPAMU a robotům.
Vyplňte prosím prázné pole.