zdroj GP3series.com (2018)

Hubertova cesta za titulem posledního šampiona GP3

TEXT Trochu jiný šampion, než jsme byli zvyklí.

Anthoine Hubert není na první pohled typem talenta jako předešlí šampioni GP3 George Russell, Charles Leclerc nebo Esteban Ocon. Ti všichni vyhráli titul ve své první sezoně. Kdežto Hubert na to potřeboval sezony dvě. Navíc rozhodně nepatřil k žádným sběratelům vítězství, za celé dva roky dokázal cílovou čáru protnout jako první pouze jedenkrát… 

Ač roku 2017 neukázal příliš slibné výsledky, před sezonou 2018 už patřil k hlavním favoritům v bitvě o titul. A to jak díky svým ročním zkušenostem se stájí ART, tak díky výsledkům ze zimních testů. První závod sezony v Barceloně ovšem poněkud překvapivě vyhrál jeho kolega Nikita Mazepin, který byl až do té doby považován za nejslabší článek týmu, závodící jen kvůli penězům svého tatínka. I tak Hubert se ziskem dvou druhých míst odjížděl z úvodního víkendu v čele šampionátu.

Následovala domácí Francie. A tam přišlo Hubertovo první vítězství, i když jiným způsobem než si představoval. Hrdinou dne se stal jiný domácí pilot Dorian Boccolacci, který závod ovládl. Hubert dojel druhý, ovšem následně byl Boccolacci diskvalifikován a Hubert tak dodatečně získal vítězství.

Pak přišel Hubertův nejhorší víkend v Rakousku. V kvalifikaci ho trápily problémy s vozem a startoval až z chvostu pole. Bylo jasné, že z víkendu toho moc nebude. V závodě se střetl se soupeřem a dokončil až sedmnáctý. Což znamenalo start zezadu i v neděli, cílem projel devátý. Z Rakouska tedy odjel bez jediného bodu a ztratil tak vedení v šampionátu.

O víkend později si ovšem vše náležitě vynahradil. Ve Velké Británii konečně poprvé projel cílem jako první. To ho vrátilo do čela šampionátu a tam již vydržel až do konce. Druhá polovina sezony se totiž nesla ve sbírání jedněch stupňů vítězů za druhými. Neuspěl jen dvakrát. V Monze ve sprintu byl diskvalifikován kvůli tlaku pneumatik a v Soči se ve sprintu probojoval „jen“ na čtvrté místo.

Na poslední závodní víkend do Abu Dhabi přijel s náskokem 22 bodů na Nikitu Mazepina. Ruský pilot sice svou ztrátu trochu stáhl, když si vybojoval pole position a získal tak čtyři body navíc, Hubert ovšem na startovním roštu stál hned třetí. V samotném závodě Mazepin bojoval o vítězství, své snahy ale přehnal a obdržel desetisekundovou penalizaci, tím se propadl až na páté místo, Hubert dojel druhý a mohl tak slavit titul historicky posledního šampiona GP3.

Anthoine Hubert se tak stal jiným typem šampiona, než jsme byli v GP3 zvyklý. Žádná velká vítězství, žádné riskantní manévry nebo dravá jízda. Dokázal ovšem něco jiného, co předešlí šampioni ne. Pravidelně dojížděl na stupních vítězů v sobotních a následně i nedělních závodech (připomeňme, že v GP3 platil obrácený startovní rošt, čím lépe skončíte v sobotu, tím hůře startujete v neděli). Tato taktika na zisk titulu stačila, ovšem nestačila na to, aby přesvědčil ART pro angažmá ve formuli 2. Ten pro svou sedačku upřednostnil právě Mazepina a druhé místo dostal další bývalý pilot ART GP3 Nyck de Vries. Ovšem volných míst je ve formuli 2 stále dost, tak věřme, že se pro Huberta volná sedačka najde.

Co nám Anthoine Hubert prozradil těsně po zisku titulu?

Stal ses šampionem GP3, co to pro tebe znamená?

Je to velký úspěch. S ART jsem pracoval dva roky na tom, abych dosáhl tohoto cíle. Takže jsem opravdu šťastný a chci poděkovat týmu za veškerou důvěru a práci, kterou vložili do těchto dvou sezón.

Vedl jsi šampionát celou sezonu kromě Red Bull Ringu. Jak moc obtížná pro tebe bitva o titul byla v průběhu sezony?

Určitě to byl dobrý souboj. V Rakousku to pro mě nebyl dobrý víkend, ale hned na Silverstone jsem získal vedení zpět. Nebyla to lehká sezona, ale souboje byly velmi pěkné.

ART neměl tak dominantní vůz jako v minulých letech. Pociťoval jsi i ty, že tvá sezona nebyla tak jednoduchá jako loni?

Myslím, že ostatní týmy tvrdě pracovali a dotáhli se na ART. Ale i tak je to stále jedna z našich nejlepších sezón, ne-li úplně nejlepší. Ale ano, bylo tu trochu víc soubojů mezi týmy než předešlý rok, ale bylo zábavné s nimi bojovat.

Víkend v Abu Dhabi zároveň znamenal konec pro sérii GP3. Jak na ni budeš vzpomínat?

Určitě to pro mě byla skvělá série. Jelikož jsem vyhrál šampionát, budu si ji pamatovat jako něco úžasného v mé kariéře.

foto:GP3series.com

Kategorie:

Podobné články

zdroj Charouz Racing System (2018)

Charouz Racing System: Rok vzestupů i pádů

TEXT Ohlédnutí za sezónou s piloty Charouz Racing System. ...více

16.12.2018 - 18:38,

Pulcini a Campos: Tahle kombinace funguje

TEXT Rozhovor s pilotem GP3 o jeho povedené sezoně ...více

14.12.2018 - 12:11,

David Beckmann: Uprostřed sezony se zrodila hvězda

TEXT Rozhovor s německým pilotem GP3, který všechny překvapil ...více

09.12.2018 - 15:40,

Petr Ptáček Jr.: Česká formulová hvězda na obzoru?

TEXT Rozhovor s českým pilotem, který letos zářil v italské F4. ...více

08.12.2018 - 10:33,
foto Pozitif (2018)

Zlatý volant: Hlasování veřejnosti spuštěno

TEXT Fanoušci mohou hlasovat ve 12 kategoriích. ...více

03.12.2018 - 15:14,

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti SPAMU a robotům.
Vyplňte prosím prázné pole.