foto Pavel Krajíček (2019)

Reportáž z Motosalonu 2019 - první část

TEXT + FOTO Prezentace značek Moto Guzzi, Ducati, Triumph, MV Agusta, BMW.

Jubilejní 10. ročník výstavy Motosalon se po loňském Brně opět uskutečnil na pražském Letňanském výstavišti, a to od 28. února do 3. března 2019. Schizofrenie minulých let, kdy v jednom termínu probíhaly souběžně dva konkurenční veletrhy, je naštěstí minulostí. Takže letos mohli natěšení fandové jedné stopy vidět všechny významné značky na jednom místě. A k radosti všech bylo oznámeno, že se všichni zainteresovaní dohodli na stejném schématu i pro příští roky.

Termín výstavy je zvolen výborně - po zimní pauze je většina bikerů hodně nedočkavých a již několik let bere tuto událost jako jakési neoficiální zahájení motorkářské sezóny. Tomu odpovídá i každoroční vysoká návštěvnost.

Mimo samotné expozice lákal návštěvníky i doprovodný program - vystoupení kaskadérů, motogymhkana (ultimativní slalom na motorkách), kurzy první pomoci a v neposlední řadě také program pro děti - například jízdy na elektrických strojích českého výrobce Kuberg. Však také bylo motto letošní výstavy „Motorka jako člen rodiny“.

Atmosféra místy připomínala velký motorkářský sraz - spoustu návštěvníků dorazilo na svých strojích, venku voněly klobásy, teklo pivo a nad nádhernými exponáty vedly vášnivé diskuse skupinky, jejichž členové se poznali až na místě.

K vidění toho bylo opravdu hodně, pojďme se ale podívat na ty nejzajímavější momenty a kousky. Obsáhlou reportáž s množstvím fotografií jsme rozdělili na dvě části.

Samotné zahájení proběhlo ve čtvrtek ve 13 hodin, kdy moderující Standa Berkovec uvítal a následně krátce zpovídal hostující „celebrity“. Podle vlažného potlesku většina z nich návštěvníky příliš nezaujala, ale vidět na vlastní oči Karla Haniku nebo charismatického generála a motorkáře Petra Pavla určitě většinu z přítomných potěšilo.

Vystavené stroje demonstrovaly aktuální rozdělení sil na motorkářském trhu. Určitě je potěšitelné, že Evropa zjevně hraje první housle, ať už technologicky či co se týče designu. Naproti tomu Japonsko trošku zadýchaně dobíhá nejnovější trendy bezpečnostní (náklonové ABS) či komfortní (rychlořazení), pořád se však může v boji o zákazníky opřít o kvalitu a také lidovější ceny, což ostatně dokládají prodejní čísla. Výrobci z ostatních zemí hrají také nezanedbatelnou roli, ať už jsou z USA, Indie nebo Číny.

Moto Guzzi

Jedním z nejhezčích a nejcharizmatičtějších exponátů byl bezesporu nový model V85TT, který uvedl tradiční výrobce od jezera Lago di Como. Cestovní enduro s dostatečným výkonem 80 koní, bezúdržbovým kardanem a úsporným designem zaujalo spoustu přítomných.

Moto Guzzi V85TT


Moto Guzzi V85TT


Moto Guzzi V85TT


Moto Guzzi V85TT

Ducati

Ve srovnání s ostatními byl stánek tohoto italského výrobce trošku menší a stranou hlavního dění, o to krásnější kousky ale předvedl.

Multistrada 950 S

Vyšperkovaný derivát úspěšného cestovního endura střední třídy je od tohoto roku vybavený nejmodernějšími komfortními i bezpečnostními prvky - náklonové ABS, obousměrné rychlořazení, bezklíčkové zamykání, tempomat, adaptivní elektronický podvozek a neposlední řadě LED světlomet s přisvětlováním do zatáček.


Ducati MTS 950S

Hypermotard 950

Ideální stroj na skopičiny všeho druhu, s úžasným designem a kompletní elektronickou výbavou…


Ducati Hypermotard

A nechyběly ani sympatické hostesky posedávající na tradičním modelu, který loni oslavil 25. narozeniny.


Ducati Monster 1200S

Triumph

Tato kdysi slavná, posléze pohřbená a ne úplně dávno znovuzrozená tradiční britská značka prožívá úžasné období. Jejich moderní nahaté tříválce speed a street - triple jsou na špici své kategorie. Dvouválce vezoucí se na aktuálně módní retro vlně jsou téměř umělecká díla. Ať už novinka Speed twin nebo dvanáctistovkové scramblery, vždy se jedná o vybroušené kousky plné nádherných detailů.


Triumph Scrambler

Triumph Scrambler


Triumph Speed Twin

Triumph Speed Twin

MV Agusta

Co se týče designu, modely této slavné italské značky lze bez přehánění označit za šperky…


MV Agusta


MV Agusta

BMW

Kdo se častěji prohání po rakouských Alpách nebo italských Dolomitech snadno uhodne, který stroj se hodně dobře (asi i nejlépe) prodává v Evropě. Cestovní enduro R GS v nejnovější verzi pohání motor o objemu 1250 ccm, navíc s variabilním časováním ventilů Shift Cam, které zvyšuje už tak masivní zátah v nízkých a středních otáčkách. Žádný div, že tento stroj urval trofej „Motocykl roku 2019“. Pozornost na výstavě však přitahovala spíš modelová řada R-nine T, zástupce už zmíněné oblíbené retro kategorie.


BMW R-nine T


BMW R-nine T


BMW R-nine T

Ve druhé části reportáže se podíváme na prezentaci značek KTM, Yamaha, Kawasaki, Honda, Suzuki, Indian, Enfield a Čezeta.

Text: Martin Krajíček
Foto: Pavel Krajíček

Kategorie:

Podobné články

foto Petr Skřivánek (2018)

Seznam účastníků Dakar setkání 2019

TEXT O dvě legendy více než loni. ...více

17.03.2019 - 20:24,
foto Pavel Krajíček (2019)

Reportáž z Motosalonu 2019 - druhá část

TEXT + FOTO Prezentace značek KTM, Yamaha, Kawasaki, Honda, Suzuki, Indian, Enfield a Čezeta. ...více

11.03.2019 - 17:45,
foto Pavel Šimek (2017)

Dakar setkání 2019 se blíží

TEXT + VIDEO V Sosnové se bude na co dívat! ...více

07.03.2019 - 21:00,
zdroj zlatyvolant.cz

První finalisté Zlatého volantu odhaleni

TEXT Finalisty čtyř kategorií určilo hlasování veřejnosti. ...více

08.02.2019 - 19:00,
foto Jorge Cunha (2019)

AER 2019: Když nepřiletí helikoptéry

FOTO + TEXT Zajímavost z Africa Eco Race 2019. ...více

03.02.2019 - 23:04,

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti SPAMU a robotům.
Vyplňte prosím prázné pole.