Rekord na Ecce Homo Šternberk

FOTO + TEXT Tradiční vrchařský závod ve Šternberku potěšil fanoušky hojnou účastí i skvělými výsledky českých zástupců.

Další ročník legendárního závodu Ecce Homo Šternberk je minulostí. I letošní rok se pyšnil velkou jak diváckou tak jezdeckou účastí, která činila téměř dvě stě přihlášených. Kromě královského Mistrovství Evropy se tu také konali historici, MČR, Rakouské mistrovství, Autoklub Česká Trofej ZAV.

Již sobotní dopoledne bylo, ale narušeno před tréninkovými jízdami havárií jednoho závodního vozu a civilního auta, jehož řidič, který dle předběžného šetření nehodu zavinil a zároveň nehodu nepřežil.

Sobotní prosluněný den dělal největší starosti všem soupeřům Francouz Pierre Courroye s vozem Mclaren MP4-12C GT3. Mladý Francouz však neudržel nedělní tempo v ostré konkurenci (svojí kategorii vozů třídy GT však vyhrál). Naopak dlouhou dobu se k radosti domácích fanoušků držel na čele ostřílený matador Václav Janík s Normou M20FC.

Nakonec ho, ale překonal jeden z favoritů závodu Ital Christian Merli s vozem Osella FA30 Zytek LRM, který byl rovněž nejrychlejší i v sobotu. Ještě ke všemu se mu podařilo stanovit nový traťový rekord v hodnotě 2.41,370 (o 2 sekundy rychlejší než Faggioli z roku 2017). Třetí místo obsadila hvězda evropských závodů, Ital Simone Faggioli (Norma M20FC, několikanásobný mistr ME a 8x vítěz ve Šternberku). Čtvrté místo obsadil veterán a dlouholetý účastník závodů do vrchu ve Šternberku Miloš Beneš s vozem  Osella FA30.

I z kategorie historických vozů se mohlo české publikum těšit. Druhé místo totiž vyjel Adam Klus s vozem March HSS Can-Am, který patřil mezi vůbec nejhezčí na trati. Třetí místo obsadil též k radosti publika Jaroslav Prášek s vozem Chevron B42 F2. Oba jezdci se museli sklonit před Italem Ubertem Bonuccim s Osellou PA 9/90.

Nedělní závod byl navíc mezi první a druhou rozjížďkou poznamenán deštěm a tak si jezdci museli poradit se zmáčenou případně již osychající tratí. Podmínky byly víceméně rovnocenné.

Pořadatelé rovněž uspořádali na hlavním náměstí ve Šternberku několik vystoupení místních kapel i známějších interpretů. Celou atmosféru mocnila dobrá nálada.

Osobně jsem velmi ocenil několik setkání s pamětníky historie těchto závodů, kteří mi přiblížili vůbec závody na Ecce Homo jako takové a navíc velmi pěkně vyprávěli o dění na trati v současnosti i minulosti. A pokud si mohu dovolit zhodnotit, nejdůležitějším aspektem této disciplíny a konkrétně tohoto legendárního závodu jsou lidé a jejich komunita. Propletení současných vozů a současně závod historiků, garáže plné rodin a veteránů, kteří tu kdysi sbírali úspěchy s dobovou technikou.

Nepochybuji o tom, že tohle odvětví motorsportu bude získávat na popularitě a to i kvůli potřebě lidí vidět něco vážně nebezpečného, protože tohle pro mě jako „okruháře“ byl opravdu adrenalinový zážitek!

Kategorie:

Podobné články

foto Jaromír Beneš (2018)

Ústecká 21 - mistrovství ČR

FOTO Druhá část fotogalerie ze závodů do vrchu. ...více

04.09.2018 - 14:03,
foto Jaromír Beneš (2018)

Ústecká 21 - historici

FOTO První část fotogalerie ze závodů do vrchu. ...více

01.09.2018 - 13:14,
foto Čestmír Doubrava (2017)

Ústecká 21, memoriál Miroslava Urbana 2018

FOTO + TEXT O víkendu se konaly závody do vrchu. ...více

27.08.2018 - 22:13,

Kvíz pro fajnšmekry - zní to stejně?

VIDEO Příspěvek, který stále mizí z facebooku. ...více

23.08.2018 - 14:44,
foto Jaromír Beneš (2018)

Vrchařský mistrák i Edda cup najednou na stejné trati

FOTO Fotogalerie ze závodů do vrchu v Prachaticích. ...více

17.08.2018 - 19:45,

Komentáře

Mám v hlavě seznam nejlepších motoristických událostí na území ČR, které bych rád navštívil. Ecce homo na tom seznamu je, takže doufám, že se mi to někdy povede. V nejbližších letech ale asi dostane přednost Přerov a Most.   

Přidat komentář

CAPTCHA
Tato otázka slouží jako ochrana proti SPAMU a robotům.
Vyplňte prosím prázné pole.